Commercieel

Telefonische aftersales

Wil jij een succesvolle business waar alles op rolletjes loopt maar besteed je nog geen aandacht aan persoonlijke aftersales? Dan werk je waarschijnlijk, net als duizenden andere bedrijven met onpersoonlijke, geautomatiseerde e-mailtjes die vaak een lage respons en te commerciële lading hebben. Wij geloven dat dit anders kan.

In dit digitale tijdperk verdwijnt het stukje persoonlijk contact steeds meer. De communicatie gaat steeds vaker via e-mail, chatbot of WhatsApp. Hoewel dit niet helemaal te stoppen is, willen wij het stukje persoonlijk contact en waardering terugbrengen in deze wereld.

Meer loyale klanten

Als ondernemer wil je je concurrenten altijd een stap voor zijn. Het is dan ook altijd de vraag: Op welke manier zorg je ervoor dat je uitblinkt? Veel bedrijven hebben de focus voornamelijk op het aantrekken van nieuwe klanten. Terwijl bestaande klanten vaak worden vergeten. Door succesvolle aftersales in te zetten zorg je ervoor dat klanten zich extra gewaardeerd voelen, stimuleer je mond-tot-mondreclame en komen klanten sneller terug.

Meer online reviews

Tegenwoordig oriënteren mensen voorafgaand aan een aankoop zich eerst via internet. Reviews geven vaak een goed beeld hoe andere mensen het aankoopproces hebben ervaren. Nadat we een leuk gesprek hebben gehad met de klant stellen we de vraag of ze het leuk vinden om een review te plaatsen op Google of andere bekende platforms. Na een belronde sturen we iedereen een mail met daarin een link, de invulrate is hierdoor velen malen hoger dan wanneer je aan iedereen een automatische e-mail stuurt. 48% van de mensen die we spreken schrijven na ontvangst van een e-mail een review.

Oplossen van ongehoorde klachten

Hoe je het wend of keert, een ontevreden klant kan altijd een keer gebeuren. Helaas zal niet iedere klant het aangeven en is er een kans dat ze de volgende keer naar een concurrent gaan. Door actief je klanten na te bellen geef je je klanten de kans hun verhaal te doen. En heel belangrijk: Ook als het niet goed is, horen we het graag! Wij zullen een vraag of probleem dan direct doorzetten zodat jullie zelf een gepaste oplossing kunnen treffen. Als je dit goed doet zullen mensen in plaats van gewoon een klant ambassadeurs worden.

Inzicht in tips en tops

Tijdens de gesprekken die we voeren houden wij wat klanten van aankoopproces vonden. Goede punten en minder goede punten worden genoteerd. Maandelijks krijgen al onze klanten een rapport dat inzicht geeft in de tips en tops van het bedrijf.

De voordelen van telefonische aftersales op een rijtje:

  1. Meer loyale klanten
  2. Meer mond-tot-mondreclame
  3. Oplossen van ongehoorde klachten
  4. Meer positieve online reviews