Terug
Terug
Blog

Tot 5x meer recensies op Google, Trustpilot en Kiyoh in 2024?

Online recensies zijn niet meer weg te denken voor een succesvol bedrijf in 2024. Ontdek hoe jij je online aanwezigheid versterkt door meer recensies te verzamelen op toonaangevende platformen zoals Google, Trustpilot en Kiyoh. In dit artikel delen wij onze effectieve strategie om meer positieve recensies te verzamelen én daarnaast ook nog een een positieve indruk achterlaat bij je huidige klanten.

Voordelen verzamelen van online recensies

Laten we beginnen met de waarom vraag. Waarom zijn online recensies verzamelen belangrijk? In onze ogen zijn dit de vijf grootste voordelen van recensies verzamelen:

  1. Conversie verhogen
  2. Concurrentievoordeel creëren
  3. Transparantie en geloofwaardigheid vergroten
  4. Feedback verzamelen om processen te verbeteren
  5. SEO/SEA voordelen

Maar hoe kun je jezelf onderscheiden in een markt waar je overal gevraagd wordt om een recensie te schrijven? Bijna ieder bedrijf werkt op dezelfde manier: Een geautomatiseerde email 'x' dagen na de aankoop versturen via: Trustpilot, Kiyoh, Klantenvertellen of Feedback Company. Het voordeel hiervan is dat het goedkoop en volledig geautomatiseerd is. Het nadeel is dat dit totaal niet meer onderscheidend is. Een gemiddeld persoon in Nederland ontvangt 30-40 e-mails per dag, dus grote kans dat jouw recensieverzoek zonder te lezen direct in de prullenbak beland.

Onze formule tot onderscheidend succes: Bel je klanten na aankoop

Call2Know heeft zich gespecialiseerd in telefonische aftersales op een leuke, open en enthousiaste manier. Wij bellen jouw klanten enige tijd na aankoop om ze nog even in het zonnetje te zetten en om te vragen hoe het product/dienst bevalt. Geen marktonderzoek/enquête maar gewoon een spontaan gesprekje alsof je ergens samen aan de bar zit. Aan het einde van het gesprek vragen we of de klant het leuk vindt om een recensie te schrijven op bijvoorbeeld Trustpilot. Doordat wij een leuk gesprekje hebben gehad zijn veel meer mensen bereid om hier gehoor aan te geven en vult maar liefst 50% van de mensen dit in.

Call2Know Aftersales uitbesteden

Hoe gaan wij te werk

1. We plannen een (online) meeting in en bespreken de huidige communicatiestrategie en doelstellingen

  • Hoeveel recensies willen jullie verzamelen per maand?
  • Op welke recensie platformen willen jullie recensies verzamelen?
  • Hoe ziet het contact met klanten er op dit moment uit?
  • Wat vinden jullie belangrijk dat er terugkomt in de gesprekken?
  • Zijn er bepaalde dingen die jullie willen weten van de klanten?

2. Wij bellen alle klanten een maand na aankoop/bezoek

Nadat we akkoord zijn over de samenwerking kan het feest beginnen! Wij werken vanaf minimaal 250 orders per maand. Indien jouw bedrijf véél meer verkoopt kunnen we uiteraard alles bellen of een selectie. Deze selectie kan worden gebaseerd op orderwaarde of frequentie van aankoop. Naast een leuk gesprek, kunnen wij ook nog dingen vragen aan je klanten, bijvoorbeeld hoe het aankoopproces is verlopen of hoe ze de service hebben ervaren. Ook dragen wij zorg voor het versturen van de recensie uitnodigingen. We kunnen sturen op meerdere platformen tegelijk zoals: Google, Trustpilot, Kiyoh en/of Feedback Company.

3. Maandelijkse rapportages in een online dashboard

Wij werken via een online dashboard dat op maat wordt gemaakt waarin we de resultaten kunnen analyseren. Welke KPI's kun je verwachten?

  • Aantal beoordelingen per recensie platform
  • Gemiddeld cijfer overall
  • Net Promotor Score
  • Sterke en verbeterpunten
  • Unieke/Extra KPI die belangrijk is voor jouw product/dienst

4. Voordelen samenwerking Call2Know

Door met ons samen te werken til je je klantenservice naar een hoger niveau en verzamel je tot wel 5x meer positieve online recensies. Daarnaast komen klanten sneller terug, geven ze meer uit en maken ze meer mond-tot-mondreclame. Dit alles zonder dat het je tijd of moeite kost want wij nemen alles uit handen. Ben je benieuwd naar wat wij voor jullie kunnen betekenen? Neem dan contact op via dit formulier of bel tijdens kantooruren naar: 0252-278307.