Even voorstellen: Mark van den Broek

Dit bericht is geplaatst in Call2Know op door .

Vandaag stelt onze accountmanager Mark van den Broek zich voor.

Om te beginnen Mark, wie ben je en wat zijn je hobby’s?
Ik ben 25 jaar geleden geboren in Voorburg en heb daar twee jaar gewoond. Toen ben ik met mijn ouders verhuisd naar het mooie en knusse studentenstadje Delft. Daar woon ik tot op de dag van vandaag nog steeds en woon gezellig samen met mijn vriendin in een huisje dat we eind vorig jaar hebben gekocht. In mijn vrije tijd doe ik graag aan tafeltennis. Dat heb ik altijd op hoog niveau gespeeld maar tegenwoordig doe ik dit bij D.H.C de club waar ik ooit als klein jongetje ben begonnen. Daarnaast kijk ik graag voetbal en ben ik een trouwe Ajaxsupporter. Ik heb eigenlijk best veel dingen die ik leuk vind!

Welke opleiding heb je gedaan?
Nadat ik mijn havodiploma heb gehaald op het Stanislas College in Delft, ben ik sportmarketing gaan studeren aan de Johan Cruyff University in Amsterdam. Deze opleiding was ideaal voor mij omdat ik op dat moment veel trainde om de allerbeste van Nederland te worden in tafeltennis. Ik speelde in de eerste divisie en stond in de top tien van de beste jeugdspelers van Nederland. Helaas bleek die droom uiteindelijk niet helemaal haalbaar en er valt weinig tot geen geld te verdienen met tafeltennis. Nadat ik inmiddels al twee jaar studievertraging had opgelopen, besloot ik maar iets te gaan minderen met de sport en ben ik mij volledig gaan richten op het afronden van mijn studie.

Is Call2Know je eerste ‘grote mensen baan’?
Nee nee zeker niet! Ik heb gedurende mijn studie een eigen bedrijfje opgebouwd in de verkoop van tafeltennis artikelen. Dit was een hele leerzame ervaring die ik samen met een oud-teamgenoot heb mogen opdoen. Het was een leuk extra zakcentje tijdens mijn studie. Helaas is de markt gewoon te klein om er echt je boterham mee te verdienen en zijn er nog zeven andere winkels zijn die ook mee snoepen. Uiteindelijk zijn we hier eind 2016 mee gestopt.

Toen ik klaar was met mijn studie ben ik aan de slag gegaan bij een ict-detacheerder. Hier heb ik veel geleerd op het gebied van sales. We kregen hier vaak trainingen en je was iedere dag bezig om jezelf te verbeteren. Uiteindelijk was de ict-markt niet echt iets voor mij en kwam in december deze mooie uitdaging op mijn pad.

Hoe ziet een werkdag voor jou eruit en wat doe je precies?
Iedere ochtend start ik om 8:30 uur in ons kantoor in Sassenheim met een lekker kopje koffie en het bijwerken van de lijsten van bedrijven die ik heb gebeld. Daarnaast praten we een beetje bij wat er allemaal moet gebeuren en wat de huidige stand van zaken is. Nadat ik alles heb bijgewerkt en mijn agenda voor de dag heb gecheckt, begin ik met het bellen van fietsenwinkels, bedrijven die in de vrijetijdssector en goede doelen. Eigenlijk ben ik de hele dag afspraken aan het inplannen met bedrijven die hun klantenservice een boost willen geven. Onze klanten vinden het allemaal belangrijk dat de service hoog in het vaandel staat en dat je voor échte goede service net even een extra inspanning moet verrichten. In de middag heb ik vaak afspraken en ga ik op bezoek bij bedrijven die ik gesproken heb. Als ik terugkom op kantoor werk ik onze sales pipeline bij en is de dag eigenlijk alweer voorbij.

Hoe kijk jij aan tegen het genereren van klantloyaliteit?
Het is eigenlijk allemaal niet zo moeilijk, maar het is echt ongelooflijk hoe de meeste bedrijven te werk gaan en met hun klanten. Iedereen zegt: “Ik bied goede service”, maar wat doe je dan ook daadwerkelijk anders dan de rest? Daar weten ze dan geen antwoord op. Bedrijven nemen genoegen met tevreden klanten terwijl dit niets meer of minder is dan een passant die toevallig bij jouw bedrijf terecht is gekomen en niet is teleurgesteld is omdat je je werk prima hebt gedaan. Maar geloof me, deze klant staat te popelen om ergens anders heen te gaan waar hij gewaardeerd wordt en waar hij echt de service krijgt die hij nergens anders krijgt.

Wat zou je advies zijn voor bedrijven die loyalere klanten willen hebben?
Zorg ervoor dat je weet wie je klanten zijn en wat ze willen. Waar lopen ze tegenaan en met welke problemen worstelen ze? Ga vervolgens niets schreeuwen dat je de allerbeste bent maar zorg ervoor dat mensen over jou gaan zeggen dat je de allerbeste bent. Hiervoor moet je voor jezelf goed bepalen wat jouw visie is en hoe jouw ideale zaak eruit zou zien. Hoe zou jij behandeld willen worden en wanneer zouden bij jou de verwachtingen worden overtroffen? Als je dit goed voor jezelf hebt bepaald zorg er dan voor dat je beetje bij beetje sleutelt aan het bedrijf en de dingen veranderd die nodig zijn voor jouw droomsituatie.


Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*